4 banden på 6 tur i Polen

Som sagt så gjort, det var endnu engang tid til at fortsætte rejsen.

Vi kørte til Tjekkiet til Stribrny Rybnik Camping i Kradec Kràlovè, sikke en vej det var så nervepirrende at jeg helt glemte at tage billeder. Vejen var meget smal og der kom modkørende trafik og en skraldebil blokerede indkørslen da vi endelig nåede frem.

Vi blev anvist en plads på en åbenmark, plads var der nok af da det tilsyneladende var boldbanen vi var havnet på, ikke så smart.

Der var mange mennesker på pladsen, feriekoloni for skoleklasser tror jeg det var, det var ikke lige os gamle nisser.

Vi fik spist og hyggede som altid.

Vi skulle selvfølgelig ud og gå en tur for at finde et par geocach, her badesøen set fra den anden side op mod campingpladsen.

Skiltet har vist siddet på træet et stykke tid.

Man kan lige ane Ole nede af skrænten efter en lille kasse.

Planen var at køre fra campingpladsen solo til knoglemuseet der var ca. 60 km, men vi blev meget hurtigt enige om at vi ganske enkelt ikke turde køre fra vores vogne med alle de bolde der kom faretruende tæt på, hvor mange buler ville vi have når vi kom tilbage. Så det blev kun til en enkelt overnatning her. Vi fortsatte til en plads i Kutnà Hor, meget tæt på museet.

Brovagten boede da flot.

Vi kom frem til Egidy Ladislava camping, og vi troede vi var kommet i paradis, nej hvor var det en lille hyggelig og meget velholdt plads. Da vi kom var der lukket, men vi kørte ind og fandt en plads.

Over i skyggen med os, for det var meget varmt 38°, man sad stille i skyggen og svedte.

Vi nød at se på den velholdte plads, det var næsten for varmt til at foretage sig noget.

Vi blev hver især enige om at her kunne vi godt blive nogle dage.

Da mørket faldt på og temperaturen faldt var det tid til endnu engang dejlige vafler.

Efter en godt nats søvn var det tid til at besøge knoglemuseet, det var en lidt spøjs oplevelse, men det føltes på ingen måde makabert og uhyggeligt hvilket jeg ellers var lidt bange for.

Gad vide hvor mange der havde Osteoroporose dengang :-)

Men som så ofte før hørt er der en slange i paradiset, hvilket også var tilfældet her. Dagen efter vi ankom kom der en flok børn og unge mennesker der kørte på mountainbike og de var over alt, de kørte mellem campingvognene, bag ved, mellem bardunerne til markisen, de var meget nærgående og kunne ikke forstå når de fik besked på at stoppe. På et tidspunkt lå der en, godt nok uden cykel, halvvejs inde under vores bil og skulle gemme sig, men han kom væk da jeg råbte efter ham, de råbte og skreg, så næste dag var det afgang. Vores fælles rejse sluttede her, og vi kørte hver især.

Vi satte kursen mod Berlin og ville tage nogle dage der på vej hjem. Da vi nåede hen på eftermiddagen ville vi finde en campingplads i Tyskland for natten, det lykkedes os ikke rigtig. Vi forsøgte flere uden held, der var optaget og en anden kunne vi ikke komme ind på p.g.a. plads, en lå næsten ude på motorvejen. Resultatet blev at vi fortsatte og overnattede på en autohof, da vi med et kig på vejrudsigten kunne konstatere at det skulle fortsætte med 30 - 35° de næste dage. Vi blev hurtig enige om at vi ikke gad gå rund inde i Berlin i den varme. Vi endte med at tage et par dage på Mitte i stedet. Der kom et hold mere senere på dagen, så det blev igen til hyggelige timer.

Jeg vil slutte af med at sige en stor tak til vores to rejseguider for det stor arbejde i har lagt i denne tur for os, den har været pragtfuld på alle måder. Vores syn på Polen og polakkerne har ændret sig markant efter denne tur, der er jo ikke noget "farligt" i Polen og polakkerne derovre, vi blev ikke generet på nogen måde, de kunne dog godt lære at smile lidt mere, så vi må sende dem nogle :-) smil.