Hvidbjergstrand 2009

Så gik turen til Hvidbjerg Strand Feriepark, hvor vi skulle være den næste uge. Vi havde reserveret en plads allerede i oktober måned.

Senere fandt vi ud af at vi gerne ville komme allerede om lørdagen, med da kunne vi ikke få den samme plads, men vi kunne få den plads som vi lå på sidste år, så måtte vi flytte mandag.

Da vi ankom viste det sig at vi var blevet flyttet til en anden plads, helt ned i hjørnet, og der var godt nok ikke ret meget plads. De som lå på de første pladser var sammen og de brugte vejen ned til vores plads til at sidde og spise på, så hvis vi skulle ud og ind skulle de flytte sig, det gjorde de også uden vrøvl, men man føler sig alligevel til ulejlighed, når 20-30 mennesker skal flytte sig med borde og stole med det hele. De gider vi ikke en anden gang.

Søndag formiddag kom Sophia, Michael og børnene, de havde været tidligt oppe, når de kunne være hos os inkl.. trailer kl. 1000. Efter vi havde spist frokost kørte Ole og Michael til Tyskland og vi andre gik i bade land.

Alle pladser og hytter på pladsen var optaget, der var en som kom samtidig med os lørdag, som måtte køre igen, her er 695 pladsen. Der var mennesker overalt, det var slet ikke til at komme til, så i pinsen skal vi aldrig herover igen.

Det var svært at komme ud

Mandag kom Maria og Morten med den campingvogn som de havde lånt af Lise og Leif. Vi kunne få vores hjørne fra kl. 1400 iflg. papirerne, men der var et hold Tyskere som havde fået lov til at blive til kl. 1500, så vi måtte vente yderligere en time, det var meget utilfredsstillende, det hele blev lidt forjaget, inden vi fik det hele på plads, så vi kunne holde fødselsdag for Mike om aftenen.

Der hygges i hytten

Så var vi parate til at holde fødselsdag for Mike, vi skulle have oksemørbrad, med stegte kartofler og salat så det var ikke så ringe. Sophia havde også lavet lagkage.

Vi har fået lavet os et dejligt hjørne, med to campingvogne og Michael og Sophias mega store telt. Det blæser helt vild maget så vi har rullet vores markise ind og deres telt er pløkket efter alle kunstens regler, det står sin stormprøve den første dag.

campingvognen som Morten og Maria har lånt

Et mega telt som ikke kan være på et billede

Vi skulle en tur i Legoland nu vi alligevel var her.

Der er flere billeder fra Legoland her.

Vi skulle en tur ud til vandet, og vi valgte nok ikke den letteste ved vej når vi havde både trækvogn og klapvogn med, men vi kom derud og det blæste og der var s.... koldt.

ren hygge ovenpå middagssøvnen

Vi var en tur i Blåvand Minizoo. Det var hyggeligt med mange dyr og der var pænt og rent hos dyrene.

Der er flere billeder fra Blåvand Minizoo her.

I Blåvand er der jo også efterladenskaber fra krigen. vi var ude og besøge et par bunkere, den en Tirpitz stillingen er omdannet til museum og man kan komme ned i bunkeren.

Vi prøvede at gå gennem klitterne over til den anden, der var iflg. Michaels GPS ca. 700 m imellem den, så Esbjerg skulle forsvares godt.

Det var så den ferie, det var tid til at pakke sammen, vi var heldige at få slået teltet sammen inden det begyndte at regne igen.