Spanien 2016

På opfordring kørte vi en dag op til El Castell de Gaudalest. Et gammel slot i en lille bjerglandsby og ja det gik noget op skal jeg sige, op og op ad små smalle veje med mange sving. Vi kom til at køre bag en bus, som når det rigtig gik op havde problemer. Da vi kom derop holdt der 5-6 turistbusser, så årstiden taget i betragtning var der godt godt besøgt. Der var meget flot deroppe og meget langt ned. Vi havde desværre glemt at få gps'en med så vi kunne se hvor højt oppe vi var. Det var så absolut køreturen værd. Tak for at i gjorde os opmærksom på dette specielle sted.

Det er langt oppe, der er ikke så meget vegetation. billederne taler for sig selv.

Helt fantastisk, der er ikke meget vand i søen på denne årstid.

Et helt fantastisk sted.

Her gemte vi os mellem nogle Mobilhome.

Jeg ved ikke hvad det går ud på men der var en del fra pladsen der gik udklædt til byen.

Vi nåede til tidspunktet hvor vi skulle vende næsen hjemover. Vi havde set på vejrudsigten at de næste 2 uger ville blive med rigtig meget regn og meget vind. Tiden ville efter de to uger være moden til at vi skulle hjemover. Vi besluttede derfor af vi ikke gad det dårlige vejr, så vi kørte inden, så kunne vi også nå at komme til Frankrig inden vinden ville komme.

Vi kørte til Vilanova og tog en overnatning der. Næste overnatning i Frankrig havde vi noget besvær med at finde. Den udvalgte plads fandt vi aldrig vi opgav at køre ad de stadig smallere veje, der var ikke rigtig plads til os. Vi kørte tilbage til motorvejen fandt en anden plads, hvor det også var gennem smalle, smalle veje i en by hvor vi selvfølgelig skulle møde et par busser, men det lykkedes da.

Vi startede fra Vilanova omkring kl. 0900 så vi kom lige til myldretid i Barcelona.

Lidt smalle gader inden det blev helt smalle for der glemte jeg at tage billeder.

Og hvad har vi så her, to vidt forskellige energiformer fra den ene yderlighed til den anden. Jeg ved godt hvad jeg foretrækker.

Første overnatning i Tyskland var lige efter vi havde passeret grænsen, hvor vi endte på en p-plads uden for campingpladsen da vi kom kl. 1715 og de lukkede kl. 1700, men man var velkommen til at bruge p-pladsen overfor pladsen hvor der var strøm og så kostede det 20,00 Euro.

Dagen efter fik vi muligheden for at opleve en kø på en motorvej vi kørte 11 km på 2 timer. Der var sket en ulykke. Det blev en lang køredag som endte på en autohof, som vi har prøvet før.

Efter ankomst til Danmark tog vi et par hviledage i det sønderjyske inden vi mødtes med nogle gode venner i Fredericia inden vi kørte det sidste stykke hjem, mætte af indtryk og oplevelser. De skulle lige fordøjes og snakkes igennem.